Garantie

Wat zijn de garantie voorwaarden van Alpina-fietsen?

Op al onze fietsen zijn onze garantievoorwaarden van toepassing. Hierin staat onder andere aangegeven hoe lang de garantieperiode is en op welke onderdelen je garantie hebt. Voor de exacte garantievoorwaarden verwijzen wij je graag naar de gebruikershandleiding.

Deze handleiding kunt u vinden op de pagina garantievoorwaarden. Voor garantiebeoordelingen verwijzen wij je door naar de Alpina-dealer, zij kunnen je daarin adviseren.

Wat moet ik doen bij een mankement binnen de garantieperiode?

Je kunt het beste terug gaan naar de Alpina-dealer. Als fietsspecialist kan hij in veel gevallen direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal je dealer contact opnemen met de afdeling Service & Garantie van Cortina. Samen proberen wij dan tot een oplossing te komen. 

Wat moet ik doen bij een mankement buiten de garantieperiode?

Je kunt het beste terug gaan naar de Alpina-dealer. Als fietsspecialist kan hij in veel gevallen direct een oplossing aandragen.

Ik kom er met mijn Alpina-dealer niet uit over de garantie. Wat kan ik doen?

Als het gaat over garantie, dan wordt de eerste beoordeling door de Alpina-dealer gedaan. Bij vragen kan de dealer bij onze service-afdeling terecht. In het geval van twijfel of discussie kan het betreffende onderdeel door de Alpina-dealer ter beoordeling naar de afdeling Service & Garantie van Alpina opgestuurd worden. In het geval van garantie/coulance wordt het onderdeel aan de Alpina-dealer vergoed. Buiten de Alpina-dealer om worden er geen vergoedingen gedaan.

Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn garantie laten afhandelen?

Je kunt in overleg met een Alpina-dealer in je (nieuwe) buurt terecht voor garantie.