Alpina Mood Meisjes

    Veelgestelde vragen

    Algemeen

    • Waar vind ik een Alpina-dealer bij mij in de buurt?
      Deze kun je vinden op onze website onder het kopje ‘Winkels’. Je kunt hier zoeken op plaatsnaam of postcode en zo gemakkelijk het dichtstbijzijnde Alpina-verkooppunt vinden. Klik hier om rechtstreeks naar de Winkel-pagina te gaan.
    • Kan ik mijn fiets, fietsonderdelen en fietsaccessoires rechtstreeks bij Alpina bestellen?
      Nee, Alpina levert deze producten uitsluitend via de Alpina-dealer.
    • Hoe weet ik wat voor framemaat ik moet hebben?

      De kledingmaat (matching met de lengte) van je kind weet je vast wel. Iets nauwkeuriger is het opmeten van de binnenbeenlengte van je kind. Deze maat meet je door met de voeten ongeveer 15 cm uit elkaar te gaan staan en vervolgens de maat op te meten tussen de grond en kruishoogte. Alle informatie over de juiste fietsmaat vind je op onze speciale 'fietsmaat' pagina.

      Wil je zeker weten dat je de ideale framemaat hebt uitgekozen? Laat je dan informeren door een Alpina-dealer

    • Ik wil extra sleutels bestellen. Waar kan ik dat doen?
      Je kunt extra sleutels laten maken bij een sleutelmaker bij jou in de buurt.

    Garantie

    • Wat zijn de garantievoorwaarden van Alpina-fietsen?

      Op al onze fietsen zijn onze garantievoorwaarden van toepassing. Hierin staat onder andere aangegeven hoe lang de garantieperiode is en op welke onderdelen je garantie hebt. Voor de exacte garantievoorwaarden verwijzen wij je graag naar de gebruikershandleiding.

      Deze handleiding kunt u vinden op de pagina garantievoorwaarden. Voor garantiebeoordelingen verwijzen wij je door naar de Alpina-dealer, zij kunnen je daarin adviseren.

    • Wat moet ik doen bij een mankement binnen de garantieperiode?
      Je kunt het beste terug gaan naar de Alpina-dealer. Als fietsspecialist kan hij in veel gevallen direct een oplossing aandragen. Wanneer dit niet lukt, zal je dealer contact opnemen met de afdeling Service & Garantie van Alpina. Samen proberen wij dan tot een oplossing te komen.
    • Wat moet ik doen bij een mankement buiten de garantieperiode?

      Je kunt het beste terug gaan naar de Alpina-dealer. Als fietsspecialist kan hij in veel gevallen direct een oplossing aandragen.

    • Ik kom er met mijn Alpina-dealer niet uit over de garantie. Wat kan ik doen?
      Als het gaat over garantie, dan wordt de eerste beoordeling door de Alpina-dealer gedaan. Bij vragen kan de dealer bij onze service-afdeling terecht. In het geval van twijfel of discussie kan het betreffende onderdeel door de Alpina-dealer ter beoordeling naar de afdeling Service & Garantie van Alpina opgestuurd worden. In het geval van garantie/coulance wordt het onderdeel aan de Alpina-dealer vergoed. Buiten de Alpina-dealer om worden er geen vergoedingen gedaan.
    • Ik ben verhuisd, waar kan ik mijn garantie laten afhandelen?
      Je kunt in overleg met een Alpina-dealer in je (nieuwe) buurt terecht voor garantie.

    Onderhoud

    • Welk advies geven jullie als het gaat om onderhoud van mijn fiets?

      - Controleer regelmatig de bandenspanning. Dit voorkomt vroegtijdige slijtage van de banden en verhoogt het fietsplezier.

      - Houd de ketting schoon en op de juiste spanning en smeer deze af en toe. Ook dit voorkomt vroegtijdige slijtage.

      - Houd de fiets schoon en zoveel mogelijk droog en smeer de fiets regelmatig in met een roestwerend middel. Een schone, droge en beschermde fiets betekent langer plezier van je fiets!

      - Wij adviseren alle verbindingen (boutjes, moertjes, verlichting en aansluitingen, etc.) in het najaar in te smeren met vaseline. Al deze verbindingen moeten ook regelmatig gecontroleerd worden of ze goed en vast gemonteerd zitten. 

    • Wat is het nut van een servicebeurt?
      Wij raden je aan om je Alpina-fiets, binnen drie maanden na aankoop, voor een servicebeurt aan te bieden bij je Alpina-dealer. Nu deze is ingereden, kan je fiets goed worden afgesteld.